Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποκριτική - Αυτοσχεδιασμός: Οι σπουδαστές μυούνται σταδιακά σε μία συστηματική μέθοδο ψυχοσωματικής εκπαίδευσης (phychophysical training) και στην βιωματική εκμάθηση των νέων όρων που την συνθέτουν, αποκτώντας μία αρμονική σχέση με το σύνολο, αλλά και τον εαυτό τους. Ο σκηνικός αυτός κώδικας που δημιουργείται λειτουργεί ως βάση για μία νέα παραστασιακή γλώσσα, που στοχεύει στην ολοένα και μεγαλύτερη δυνατή  αφαίρεση των περιττών εκφραστικών μέσων των εν δυνάμει ηθοποιών, που λειτουργούν συνήθως ως σκηνική περιγραφή. Αντιθέτως, οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην συμπύκνωση της ενέργειάς τους και στην καθαρότητα της εσωτερικής τους δράσης, εκμεταλλευόμενοι το σκηνικό παρόν «άμα τη γενέσει του».

Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία σκηνικών δράσεων (και κατά επέκταση παράστασης) στις οποίες οι ηθοποιοί αλληλοεπιδρούν αβίαστα, τόσο μεταξύ τους, όσο και με το σκηνικό περιβάλλον, κάνοντας τον λόγο να ηχεί «φυσικός» ως απόρροια της δεδομένης παραστασιακής στιγμής, και όχι προκατασκευασμένος.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Χριστίνα Χατζηβασιλείου είναι freelance stage director και βραβευμένη θεατρική συγγραφέας με το έργο Tσικλιντάν, σε συνεργασία με την πεζογράφο και μητέρα της, Στέλλα Βογιατζόγλου (Κέδρος, 2006).

Σπουδές: Διδάκτωρ του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ από το οποίο και αποφοίτησε, και απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Έξιτερ (University of  Exeter), όπου παρακολούθησε μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών στην Σκηνοθεσία και την Εκπαίδευση Ηθοποιών (ΜΑ Theatre Practice/Directing and Actor’s Training), δίπλα στον Philllip Zarrilli.

Σκηνοθεσίες: Στο ενεργητικό της συμπεριλαμβάνονται δεκάδες παραστάσεις και συνεργασίες με κρατικά και ιδιωτικά θέατρα . Οι πιο πρόσφατες δουλειές της περιλαμβάνουν τις παραστάσεις:
Σωτηρία με λένε (κθβε, 2015) , Η βασίλισσα της ομορφιάς (Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», 2015), Débrayage ( κθβε, 2013), την site specific performance, Ο Βυσσινόκηπος του Α. Τσέχοφ στη Βίλα Καπαντζή (ΜΙΕΤ- Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», Φεβρ. 2013- Νοεμβ. 2014), το σκηνικό πείραμα Κhalil Gibran-Νίκος Καζαντζάκης: Οι Στοχαστές του Αόρατου (κθβε), το environmental specific project αστικού ακτιβισμού Προσοχή Οικογένεια, βασισμένο στη λογοκριμένη λαογραφική μελέτη, «Το Μπουρδέλο» του Ηλία Πετρόπουλου σε ελεύθερη διασκευή της ίδιας (Το Λιμάνι ‘Αλλιώς’-free press magazine «Παράλλαξη», 2011) κα . Η σκηνοθεσία της για την παράσταση Το Κρυφό Δωμάτιο της Καρόλ Φρεσέτ, (Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης, 2010 ) επιλέχτηκε από το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το «Σύστημα Αθήνα 2011».

Ακαδημαϊκές ανακοινώσεις της έχουν συμπεριληφεί σε διεθνή και άλλα συνέδρια (School of English, Birmingham City University, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Αθήνας, κα.). Το  2016 συμμετείχε  στο Open Stage της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού θεάτρου « Η Σχολή της Θεσσαλονίκης. Μαθαίνω πράττοντας», ενώ το 2013 εντάχθηκε στο Theatre Artists Visitors Program of the Federal Republic of Germany 50th Berlin Theatertreffen 2013 σε συνεργασία με το Goethe Insitute και την Πρεσβεία της Γερμανίας, εκπροσωπώντας την Ελλάδα με την ιδιότητα της νέας σκηνοθέτριας.

Έχει  διδάξει στο Τμ. Θεάτρου Α.Π.Θ,  στη  Δραματική Σχολή του κθβε, στη Ανώτατη Δραματική Σχολή «Αντρέας Βουτσινάς», σε θεατρικά εργαστήρια, καθώς και ερασιτεχνικούς θιάσους.

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου