Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania

ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πρόδρομοι του κινηματογραφικού μέσου και συνθήκες γέννησής του. Στο μάθημα μελετώνται με τη συνοδεία οπτικοακουστικού υλικού τα χαρακτηριστικά και οι εκπρόσωποι των σημαντικότερων κινηματογραφικών ρευμάτων: o πρώιμος κινηματογράφος και τα τρικ του Méliès, η ανάπτυξη του κλασσικού Hollywood, o γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι πρωτοπορίες στη Γαλλία, οι αρχές του Μοντάζ στη Σοβιετική Ένωση, η εμφάνιση του ήχου στην Αμερική, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και ο Ιταλικός Νεορεαλισμός, η Nouvelle Vague, το Νέο Hollywood και οι ανεξάρτητες παραγωγές, το Δόγμα 95, ο Ελληνικός Κινηματογράφος και το Greek Weird Cinema. Παράλληλα, εξηγούνται βασικές αρχές θεωρίας του κινηματογράφου, οι σπουδαστές εξοικειώνονται  με τεχνικούς όρους και έρχονται σε επαφή με την εξέλιξη της τέχνης του ηθοποιού στον κινηματογράφο.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1984. Το 2008 αποφοιτά από  το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με κατευθύνσεις Κύκλων Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας.  Από το 2011 συνεργάζεται με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης»: Βυσσινόκηπος – Chekhov (σκην. Χριστίνας Χατζηβασιλείου), Πανικός στα Παρασκήνια – Ludwig (σκην. Στάθη Μαυρόπουλου), Το Νερό της Ζωής – Αφοι Grimm (σκην. Ελένης Δημοπούλου), Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας – Dϋrrenmatt (σκην. Έρσης Βασιλικιώτη), Οδύσσεια – Όμηρος (σκην. Έφης Σταμούλη). Άλλες συνεργασίες του περιλαμβάνουν το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης (Minetti : Το πορτραίτο ενός καλλιτέχνη όταν γεράσει – Bernhard σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζηβανού),  τους  Enigma Theatre Group (Ο επαγγελματίας – Kovacevic σε σκηνοθεσία Κυριάκου Δανιηλίδη), την Ομάδα Τέχνης Oberon (Τα όπλα της κυρά-Καράρ – Brecht σε επιμέλεια Αλέκου Σπυριδάκη, Καρακορούμ – Στάικος σε σκηνοθεσία Διονύση Καραθανάση) και τη σκηνοθέτη Κίρκη Καραλή (Επικίνδυνες Μέρες Κανονικές, Είναι Κανείς Εκεί – devised theater). Επίσης, έχει διδάξει θεατρικό παιχνίδι σε σπουδαστές του ΙΕΚ ΟΑΕΔ (2014-’15) .Στις πιο πρόσφατες συνεργασίες του περιλαμβάνεται ο Αγησίλαγος  του Δημήτρη Μπασλάμ, και η παραγωγή του ΚΘΒΕ “Η Mάνα Κουράγιο και τα παιδιά της”, όπου διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη του Νικίτα Μιλιβόγεβιτς.

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου