Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania

ΙΡΙΔΑ ΓΚΑΖΟΥ - ΦΑΡΜΑΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεατρική Ξιφασκία ... Αλήθεια τώρα... θα μου χρειαστεί;

Από τον Βασιλιά Ληρ ως τον Ζορρό και από τους Τρεις Σωματοφύλακες ως τον Χαϊλάντερ, ναι, ο ηθοποιός είναι και μαχητής.

Kill Bill, Star Wars, Πειρατές της Καραϊβικής... λίγα μόνο παραδείγματα ταινιών που χωρίς τις σκηνές μάχης δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν. Οι σκηνές αυτές όχι μόνο εντυπωσιάζουν αλλά αποτελούν απαραίτητο στοιχείο της πλοκής του έργου.
Φλόγα, ένταση, καλοακονισμένα αντανακλαστικά... Ισορροπία ανάμεσα στην ψυχή και στο σώμα, ηρεμία και μετά έκρηξη όλο πάθος, πλήρης έλεγχος και αυτοσυγκέντρωση... Αυτή είναι η ουσία της ξιφασκίας.

Κατά την θεατρική ξιφασκία εκτός από την παρουσίαση  μάχης διαφόρων ειδών, θα υπάρχει και πρακτική εξάσκηση για να επιτύχουμε μια ρεαλιστική και κυρίως πειστική οπτικά απεικόνιση μάχης. Για τον σκοπό αυτό θα περιλαμβάνεται και παρακολούθηση-κριτική ανάλυση κλασικών σκηνών μονομαχίας. To μάθημα θα διεξαχθεί με τέτοιο τρόπο,ώστε με την ολοκλήρωση του τμήματος ο σπουδαστής να είναι σε θέση, αφενός να ανταπεξέλθει ερμηνευτικά σε δοσμένη σπαθογραφία-ξιφογραφία (sic) και αφετέρου να μπορεί και ο ίδιος να αυτοσχεδιάσει σε συγκεκριμένη θεματολογία  μάχης.

Άλλωστε, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρωτεργάτης της θεατρικής ξιφασκίας Χάρης Γεωργιάδης: «Ο Διάλογος στη σκηνή ΕΙΝΑΙ ένα είδος ξιφασκίας από μόνος του, κάποιος επιτίθεται και κάποιος αμύνεται. Δράση-Αντίδραση».

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Καβάλα το 1989 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Η ενασχόλησή της με τη μουσική ξεκίνησε στην ηλικία των 7 ετών με μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Σταυρούπολης (τάξη  Ηλία Κηπουρού). Σπούδασε επίσης ανώτερα θεωρητικά και είναι κάτοχος πτυχίου Αρμονίας και Αντίστιξης (τάξη Πέτρου Μπεκιαρίδη).

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στις εφαρμοσμένες μουσικές σπουδές. Παράλληλα, από το 2009 ξεκίνησε να εργάζεται ως δασκάλα θεωρητικών, μουσικής προπαιδείας και μουσικοκινητικής στον ιδιωτικό τομέα (Ωδείο Φίλων Μουσικής Τέχνης, MusicArtSchool Φιλύρου,Ωδείο Νικόπολις) καθώς και ως εμψυχώτρια-παιδαγωγός δημιουργικής απασχόλησης σε παιδικές γιορτές.

Από τα εφηβικά της χρόνια μέχρι σήμερα έχει υπάρξει μέλος σε μεγάλο αριθμό χορωδιών («Γιάννης Μάντακας», «Μουσικό Εργαστήρι Σερρών», «Αρμονία», χορωδία προσωπικού ΟΤΕ, χορωδία ΕΡΤ κ.ά.) με τις οποίες έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες συναυλίες τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

Το 2010 πήρε μέρος στην οπερέττα Βαφτιστικός σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη ,ενώ το 2014 συμμετείχε στην όπερα Carmen, παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε σκηνοθεσία Michal Znaniecki, ως μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης.

Έχει εμπλουτίσει την παιδαγωγική της κατάρτιση με πληθώρα σεμιναρίων με εκπαιδευτικό και μουσικολογικό περιεχόμενο, καθώς και με την συμμετοχή της σε πολυθεματικές δραστηριότητες διαφόρων εκπαιδευτικών φορέων (10ο δημοτικό Νεάπολης κ.α.).

Η πρώτη της επαφή με την ξιφασκία έγινε κατά την διάρκεια της φοίτησής της στο πανεπιστήμιο. Εγγράφηκε στο γυμναστικό σύλλογο« Μέγας  Αλέξανδρος Θεσσαλονίκης», του οποίου μέλος παραμένει μέχρι και σήμερα. Ειδικεύτηκε στο ξίφος μονομαχίας  (Epee) με προπονητή μεταξύ άλλων  τον Σμήναρχο εν αποστρατεία Ιωάννη Μανομενίδη. Αγωνίστηκε σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο σε κύπελλα σε Θεσσαλονίκη και Φλώρινα όπως και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στην Αθήνα (2012,2013).

Το 2012 κατέκτησε την τρίτη θέση στους ομαδικούς αγώνες στο Διεθνές κύπελλο«100 Χρόνια Βαλκανικών Πολέμων» που διεξήχθη στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Θεσσαλονίκης . Συμμετείχε σε μεγάλο αριθμό επιδείξεων και παρουσιάσεων του αθλήματος της ξιφασκίας στο κοινό όπως στον εορτασμό της ημέρας χωρίς αυτοκίνητο από την Ένωση Πεζών του δήμου (2013),σε εκδηλώσεις στα πλαίσια του συνεδρίου Κωφοί και Ακούοντες εν Δράση(2014) κ.α. όπως επίσης και σε δραστηριότητες για την ανάδειξη του νεοσύστατου  Οργανισμού Ανάπτυξης Ξιφασκίας  « Ο μέγας Αλέξανδρος» (κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση).

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου