Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania

ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΔΕΛΟΓΛΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκηνογραφία/ Ενδυματολογία. Στα μαθήματα σκηνογραφίας και ενδυματολογίας θα αναλυθούν οι βασικές αρχές του σχεδιασμού και της αισθητικής και η διαδικασία που ακολουθεί ένας σκηνογράφος- ενδυματολόγος στο σχεδιασμό μίας παράστασης, δίνοντας κυρίως έμφαση στο θεατρικό κείμενο και στις πιθανές αναγνώσεις του. Επίσης θα εξεταστούν συνοπτικά η ιστορία του κοστουμιού και της σκηνογραφίας ενώ παράλληλα θα δοθεί η ευκαιρία στους σπουδαστές να σχεδιάσουν ή και κατασκευάσουν δισδιάστατη ή τρισδιάστατη μακέτα για μία δική τους σκηνογραφική και ενδυματολογική πρόταση σε θεατρικό έργο που θα έχει αναλυθεί στη διάρκεια του έτους.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η Μαρία Καραδελόγλου, ενδυματολόγος-σκηνογράφος γεννήθηκε στον Πειραιά. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Το 2009 απέκτησε με άριστα τον μεταπτυχιακό τίτλο του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. με ειδίκευση σκηνογραφία – ενδυματολογία με θέμα: Η τοπική ενδυμασία στην αρχαία τραγωδία. Μία αισθητική και ιδεολογική προσέγγιση σε τέσσερις παραστάσεις του Κώστα Τσιάνου. Το 2000 αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Το 1999 φοίτησε για ένα εξάμηνο στο Dipartimento di Teatro, Musica e Spettacolo στο Πανεπιστήμιο της Bologna.

Το ακαδημαϊκό έτος 2008-09 δίδαξε τα μαθήματα Μάσκες και Κούκλες και Φροντιστηριακά αντίκειμενα στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.  Έχει διδάξει Ιστορία Ενδύματος στην ιδιωτική σχολή D’ ART (2006-2009) στο τμήμα Styling και Σχεδιαστών μόδας, στο εικαστικό εργαστήρι της Σταυρούπολης στο τμήμα Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας (2002-2007) και στο Πολιτιστικό ΙΕΚ Θεσσαλονίκης στο τμήμα Ενδυματολόγων—Σχεδιαστών Μόδας (2001—2004). Παράλληλα το διάστημα από το 2002 εώς το 2012 έχει διδάξει θεατρική αγωγή σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης.
Από το 2004 εώς το 2008 ήταν υπεύθυνη για το σχεδιασμό της δομής Ψηφιακής Βάσης Δεδομένων και την τροφοδότηση της με οπτικό και θεωρητικό υλικό Αρχιτεκτονικής Θεάτρου, Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας στο Ερευνητικό Πρόγραμμα του Α.Π.Θ. του Τμήματος Θεάτρου της Σ.Κ.Τ με τίτλο Βιβλιοθήκη Οπτικών Πληροφοριών.
Είναι μέλος της θεατρικής ομάδας Passatempo από το 2011 μέχρι σήμερα και έχει σχεδιάσει τα κοστούμια για τις παραστάσεις: Το Παλτό του Ν. Γκόγκολ, 'Εγκλημα και Τιμωρία του Φ. Ντοστογιέφσκι, Η Όπερα του ζητιάνου του Τζ. Γκέι, Ολεάννα του Ν.

Μάμμετ, Τρεις Αδελφές του Α. Τσέχοφ όλα σε σκηνοθεσία της  Γ. Καλαϊτζή.
Επίσης ως σκηνογράφος - ενδυματολόγος έχει συνεργαστεί με το Κ.Θ.Β.Ε. Προδοσία του Χ. Πίντερ, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης Βρυκόλακες του Ε. 'Ιψεν, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Φρουτοπία του Ε. Τρυβιζά, την Πειραματική Σκηνή της “Τέχνης” Θα σε πάρει ο δρόμος του Σ. Σερέφα, Μέρες ολόκληρες, Νύχτες ολόκληρες του X. Durringer,  Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του W. Shakespeare και το  Θεατροδρόμιο Κοζάνης  Η όπερα της Πεντάρας, του Μ. Μπρεχτ και Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; της Χ. Σπηλιώτη.

Έχει σχεδιάσει τα σκηνικά και τα κοστούμια για τις ταινίες Το Ρουλεμάν σε σκηνοθεσία του Π. Καρκανεβάτου και Τα Χρυσόψαρα σε σκηνοθεσία του Θ. Καλέση.

Έχει συνεργαστεί με την επιμελήτρια Ν. Σκουτέρη στις ειδικές σκηνογραφικές και ενδυματολογικές κατασκευές για το Λαογραφικό Μουσείο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, την περιοδική έκθεση στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με τίτλο Τα Πολύτιμα της Παράδοσης και για τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου Μέριμνας Ποντίων Κυριών. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα σχεδιασμού με επικεφαλής τον Α. Βέττα των εκθέσεων Prague Quadrennial 2003 - 10η Διεθνής Έκθεση Σκηνογραφίας και Θεατρικής Αρχιτεκτονικής,  και Το θέατρο στη Θεσσαλονίκη, οργάνωση Φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, Δ.Ε.Θ. Περίπτερο 2.

Εργάστηκε ως βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου από το 1994 ως το 2008 με τους A. Atlagic, Α. Βέττα, Λ. Καρακώστα, Ν. Λελούδα, Α. Ντούτση, Ν. Πολίτη, Ο. Σιδερίδου και Ν. Χατζηπαππά.

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου